linnealarsson

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

inrednings programmet-nobel gymnasiumet kd

Av Linnea Larsson - 23 augusti 2010 22:05

Jag har tänkt på det här med att bara skriva vad man göra på dagarna...

det kan bli drygt för folk att läsa, jag tycker själv det är tråkigt att bara läsa om vad man gör och sådär så därför tänkte jag att försöka lägga ner mer och mer inlägg på vad min gymnasieval går ut på.

det finns inte på så många ställen och därför kan det ju va bra för folk och veta vat det verkligen handlar om.

Jag fick mitt shema idag och shemat va extremt chill, fick även höra av dom två tjejerna som hade oss idag att nästan alla sheman för inredningsprogrammet ser ut så. vi har mkt självständigt att göra och det tycker jag ändå är bra. Personligen så gillar jag mer att jobba i skolan så man slipper allt när man kommer hem, den självständiga delen i årskurs ett är hvk, vilket står för hantverks orientering.

Det innebär att vi får lära oss färgkombinationer och annat användbart inom området inredning,

Vi kommer även arbeta mycket med dom som går bygg.


Jag tänkte gå igenom mitt shema, ämne för ämne och berätta lite. vi fick mycket information idag så jag känner att det ä lika bra att ta det här.


YÄ (yrkesämne) - Det är ju på dom lektionerna vi inriktar oss på inredningen, i början lät vi väl få reda på allt som har med linjen att göra, senare kommer vi ju får använda vår kreativitet mer och mer och använda oss av verktyg och likande.


IDH (idrott) - vi har ju våran idrott på sundsta, vid badhuset så endel lektioner kommer vi ju får bada och sådär, sen kommer vi ju även få ha vanlig idrotts lektion, det ä ju praktiskttaget samma som i högstadiet och resterande av grundskolan.


SV (svenska) - vanlig svensklektion, två gånger i veckan.


ESV (estetisk verksamhet) - Vi får då välja mellan olika arbeten, göra film,musik.bild och sen tror jag man kunde välja dans också, men jag kommer inte riktigt ihåg hur det va, men som jag fattade så kunde man välja dans, vi får se.


HVK (hantverksorientering) - det som jag beskrev längre upp.


MA (matte) - precis som i grundskolan. det har vi tre gånger i veckan, lektionerna är så 1 timme långa, två av dom allafall och sen ahr vi en som ä 40 min bara.


EN (engelska) - vanlig engelska dom i grundskolan. också två gånger i veckan. 50 och 40 min långa lektioner där.


DAA (...) - kommer inte riktigt ihåg va dom sa att det innebar men det återkommer jag om.



Mitt shema:



gul: YÄ

mörkblå: IDH

grön: SV

orange: ESV

ljusblå: HVK

turkos: MA

rosa: EN

lila: DAA


när jag slutar:

måndagar: 16:00

tisdagar: 15:00

onsdagar: 14:20

torsdagar: 14:55

fredagar: 12:00  


slutar rätt sent men det känns ändå som sköna dagar så det lär nog bli bra(y)


nu ska inte det här inlägget bli så mkt längre för det blev rätt långt, återkommer senare om jag kommer på nått mer intressant att skriva om, vilket innebär att jag inte återkommer om jag bara tänker skriva vad jag har gjort   


pusspuss :*

 
 
Ingen bild

Amanda

23 augusti 2010 22:56

Själv slutar jag 7 på kvällen på måndagar. Helvete. En del hart bra:D

 
Ingen bild

Sara

30 augusti 2010 09:05

Jävlar vilket härligt schema du har. Själv slutar man halv 5 två dagar i veckan och kvart i 4 två dagar. Den tidigaste dagen vi slutar är halv 2. :O

Linnea Larsson

31 augusti 2010 16:24

haha ja det ä rätt soft faktiskt!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Larsson - 8 maj 2011 17:03


gårdagen va fan soft som fän. Jesper och fredholm kom till kristinehamn och hälsade på. Vi satt och spelade kort och kollade på film och grejer. Idag ahr jag och sara vart jääääävligt bääs. började med att vi vaknade och åt pizza till frukost. den pi...

Av Linnea Larsson - 7 maj 2011 14:43


nu ahr vi solat återigen en stund. sara duschar nu och sen ska jag in och duscha. Tror vi tar cykeln till maxi sen coh handlar. funderar även på att köpa hårfärg och färga mitt hår men får se hur det blir! beror väl på vad det kostar:)   kvälle...

Av Linnea Larsson - 7 maj 2011 13:36


sitter i k-hamn nu hemma hos min Gosi :* hihi vi Vaknade väl vid elva ungefär så då gick vi ut och tog oss lite frisk luft ;) sen så la vi oss i solen efter att vi hade käkat frukost. Nu belv det så varmt så vi satte oss på altanen med en varsin da...

Av Linnea Larsson - 1 maj 2011 14:49


Måste bara säga att kvällen igår va fan rå nice. I början vare väl lite drygt sen träffa vi massa folk och då blev det bajs kul! Nu ligger iv i varsin soffa och kolla på film med mami. kärleksbrev heter filmen. helt ok, mycket dravvel men skitsamma...

Av Linnea Larsson - 30 april 2011 13:58

Jag och sara vaknade vid ett typ. Det första vi gjorde var att gå till konsum och handla lite nödvändigheter för min del. Nu ligger vi i soffan och slappar med varsin dator. Min bror kommer snart och hälsar på vilket jag tycker ä bra för jag har inte...

klockan är så mycket som

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards